Ta knyga yra "Vyras, moteris ir meilė"
Artūras Krigas, Politika, 1995 m. 160 psl., iliustruota!
89 psl.: "Bet
nejaugi galima lyginti žinias apie garvežiukus, vabalus, išmirusius
dinozaurus su sekso pažinimu, su tuo, kas sudaro pačią žmogaus
esmę, be galo svarbią, jei ne svarbiausią, gyvenimo sferą?"
Uch, kad žinotumėte,
kiek privargau, kol suvedžiau visas kvailas šitos knygiūkštės
dalis į kompą. Bet buvo verta. Mazochistiškai verta.
Pirmiausia tai viršelis:
(priekis. Turiu pasakyti
šios knygos darbo metu neskaičiau, tik nufotografavau.)
(Užpakalis. Tai yra
knygos galas.)
Toks persmelktas kančios
ir skausmo. Toks meniškas. O dar ta sexy burokėlių spalva. RAWR
Knygelė dar ir iliustruota:
(bet čia jau išrinkau
labiausiai FAIL. Kai kurios kitos visai nieko)
Kas yra gero šitoje
knygoje?
Tai tai, jog ji bent jau
bando rašyti apie seksą. Didžiajai daliai žmonių seksualumas yra
tabu. Apie tai nešnekama, apie tai nediskutuojama, o viskas, kas ne
taip, kaip jiems atrodo, kad turi būti, jau yra iškrypimas. Dar
daugiau - jie fantazuoja kaip tą daro kiti vadovaudamiesi savo pačių
patirtimi ir logika.
Knygoje yra kalbama apie
vaikų seksualumą ir vaikų lytinio švietimo būtinybę. Kalbama
kreivai, bet kalbama. Kas irgi gerai, nes seksualumas nenukrenta iš
giedro dangaus.
Tai va tiek to gero.
Kas yra šitoje
knygoje blogo?
Um.
Na, tai belieka viskas, kas liko, ar ne?
90 psl. yra skyrelis "Apie tai,
kaip "apšvietė" Elę. Knygoje sumaketuota kitaip, bet čia
surašiau netaupydama pikselių ;D
"Dar
gerokai prieš tai, kai Elė pirmąkart ėmė susitikinėti su savo
bendraklasiu, tėvas suprantamai papasakojo apie tai, kas gali
nutikti tokiais atvejais ir kokių tai gali turėti padarinių. Jie
šnekučiavosi maždaug taip:
[Elė:]
- Na, o jei jis tik taip sau kabinėjasi? Na, pavyzdžiui, apglėbė.
[Tėvas:]
- Gal ir taip sau. Bet juk tu žinai, ko jis nori? Leisi savo
apkabinti, tai jis ir nueis iki galo.
-
Iki galo?
-
Taip. Daugelį kartų taip yra atsitikę. Jei būsi neatsargi, tai
paskui siaubingai kentėsi, priversi kankintis ir mus su mama.
-
Na gerai, tėti. Vadinasi, tu nori pasakyti, kad aš imsiu lauktis
kūdikio?
-
Tai ir yra esmė. O jis tave paliks, nes iš tokio amžiaus vyro
negali kažink ko reikalauti. Jam tai bus žaidimas, o tau? Gyvensi
viena, be vyro. Tai be galo sunku.
-
Aš pagimdysiu vaikutį, paskui ištekėsiu.
-
O ar žinai, kad mažai atsiras tokių, kas norės vesti tave moterį
su svetimo vaiku.
-
O kodėl?
-
Todėl, kad visi vaikinai nori auginti savo pačių vaikus. Kam
reikalingas svetimas vaikas?
Vėliau,
pasitaikius progai B. [tėvas] papaskojo dukrai apie abortus:
-
Žinai, iš vyro "vandenuko" nebūtinai gimsta vaikai? Net
jeigu jie ėmė vystytis.
-
Kaip tai?
-
Matai, juos galima pašalinti!
-
Pašalinti? O ar skauda?
-
Skauda, Ele, skauda. O be to kūdikis, kuris dar neužgimė,
niekuomet taip ir neišvys dienos šviesos.
-
Tai kam gi tuomet tai daryti?
-
Tai daroma tuomet, kai nenorima, kad kūdikis gimtų.
-
O kodėl nenorima?
-
Dėl daugelio priežasčių. Pameni, mes kalbėjomės, jog vaikinai
gali paprasčiausiai apgauti tave. Berniukas suartėjo su tavimi, kad
patirtų malonumą, apie kūdikį jis visiškai negalvojo. Paskui
patirs malonumą su kita.
-
O aš liksiu viena?
-
Viena, bet su kūdikiu po širdimi.
-
Aha, dabar aišku. Tuomet tą kūdikį galima pašalinti, kad jis
negimtų.
-
Taigi. Tik turėk omenyje, kad tai padaryti labai sudėtinga.
-
Skauda?
-
Ir skauda, ir pavojinga tavo sveikatai, net gyvybei. Po to gali jau
niekad nebeturėti vaikų.
-
Niekad niekad?
-
Niekad, Ele. O be to, tai brangiai kainuoja ir sunkiai išgyvenama."
Į
šitą pokalbį telpa tiek daug blogybių.
Pirmiausiai tai Elės
tėvas labai aiškiai įvardina "ko nori visi vyrai" (nors niekada nėra taip, kad visi norėtų to paties) ir
skatina dukrą matyti save pačią, kaip turinčią kažkokią tai
konkrečią vertę, nesusijusią su tuo faktu, kad ji yra žmogus,
turintis savų norų ir siekių (kaip labai gąsdinantis dalykas
pateikiama tai, kad Elės niekas "neims į žmonas"). Tiesą
sakant pokalbyje labai aiškiai matoma toji vertė - tai vaikų
turėjimas. Reikia išlaikyti savo vertę, kaip galėjimą pagimdyti
vaikų tam vyrui, su kuriuo norimi ilgalaikiai santykiai.
Tai, jog Elė galbūt
mylėtų savo vaikus nepriklausomai nuo to, nuo kieno jie yra, ir kad
Elę mylintis vyras mylėtų ir jos vaikus (arba bent jau su jais
elgtųsi taip, kad Elė dėl to jaustųsi kuo geriau), Elės tėvas
su ja nesikalba. Panašu, kad Elė kyla iš šeimos, kurioje meile
vadinamas tiesiog tradicijomis apipintas dauginimosi veiklą lydintis
prisirišimo ir nuosavybės jausmas.
Antra - niekur pokalbyje neminimas Elės
noras santykiauti su vaikinu ir patirti iš to malonumą pačiai. Čia
taip netyčiai Elei gaunasi ar, dar blogiau, "nes to nori
vaikinas" nežinia. Elės šeimoje moters "davimas" yra apgalvotas natūrinių mainų veiksmas.
Trečia - pokalbyje aiškiai nurodoma,
kad Elė savo gyvenimu negali sukelti nemalonumų ne tik sau, bet ir
kitiems (tėvams). Jos aplinkinių netenkinantis egzistavimas nėra galimas ir netaleistinas, kaip pvz.: jos amžiaus vaikinams.
Tai ne lytinis švietimas. Tai lytinis
tamsinimas.
87 psl.: Mažylis,
kuriam paaiškinama, jog iš pradžių jis gyveno tėčio
"vandenuke", suvokia ne kaip nešvankybę, o kaip pirmąją,
tegul ir gan primityvią, tiesos apraišką."
Knygoje net porą kartų
akcentuojamas tėvo, kaip gyvybės davėjo vaidmuo, o moters, kaip
kokio tai inkubatorius su tęstine globa. Bet kaip gali būti kitaip tokiame pasaulyje, kuriame moters lytinis švietimas suprantamas kaip ankstesnėje ištraukoje.
Apie vaikus yra net tokių pamąstymų:
69 psl.: "Esama
universalios aprangos, kuri pabrėžia berniukų vyriškumą, o
mergaičių moteriškumą. /.../ patrauklumas būtinai susijęs su
viena ar kita lytimi, aseksualus patrauklumas tik fikcija."
... no comment? Read further:
20 psl. "Asmenybė
nesiliauja buvus dvasinga dėl to, kad valgo, maudosi vonioje ar
mylisi su savo moterimi."
Nes moterys tikriausiai yra
antidvasinės antiasmenybės.
Amžius, beje, irgi trukdo moteriškumui:
73 psl.: "Nesu nusistatęs
prieš pagyvenusias ar senas moteris: tarp jų pasitaiko neįtikėtinai
žavių, ne tik vidumi, bet ir išore."
(MOTERIS)
Autoriaus nuomonę apie moteris
taip pat neįtikėtinai veikia moterų apranga. Knygose apie seksą
dažnai būna bent skyrelis apie aprangą ir išvaizdą, apie
pozityvų požiūri į savo kūną ir džiaugsmą juo. Apie tai, kad
sekso malonumas nepriklauso nuo to ar jo dalyviai turi strijų,
nudribusius pilvus ar gauruotas kojas, ar tai, kad niekas netampa
mažiau seksualus apsirengęs vienaip ar kitaip. Aprenk patrauklų
žmogų bulvių maišu ir jis bus patrauklus žmogus su bulvių
maišu.
Tačiau knygos autorius taip giliai nežvelgia:
47 psl. "Draugų
šeima pakvietė mane atostogauti kaime. Labai gerbiau tą šeimą, o
namų šeimininke - miela, simpatinga, protinga, apsiskaičiusia -
tiesiog žavėjausi. Šį savo estetinį įvaizdį dėl keisto
paikumo ji gebėjo sugriauti per vieną akimirksnį. Visi nukeliavome
prie ežero, ir ji apsivilko bikinį. Iki šiol nesuprantu, kodėl ji
šitaip pasielgė. Nejaugi nežinojo, kaip atrodo tris vaikus
išnešiojęs jos pilvas? Tad nors ir toliau gerbiu tą simpatingą
moterį, mano akyse ji kažką prarado. /.../ be perstojo
demonstruoti vieni kitiems tai, kas, švelniai tariant, nesukelia
pasigėrėjimo, tiesiog žiauru. Žiauru ir paika. Viena tokia
moteris gerai žinojo, kad jos kampuoti, nemoteriški pečiai, tačiau
ji nuolatos demonstruodavo juos savo vyrui. Tol, kol po keleto metų
jis išėjo pas kitą. "
Labai atsiprašau visus, kuriuos
sužalojau savo išvaizda.
60 psl. "Viena
mano pažįstama, talentinga mokslininkė, "pasivertė"
moterimi tik sulaukusi keturiasdešimt penkerių! Į darbą ji
tebeeina apsirengusi klasikiniu kostiumėliu, bet namuose ėmė
vilkėti minkštas sportines kelnes, aptemptus džinsus, palaidinukę
su gana gilia iškirpte. /.../ Man pasirodė, kad malonai nustebęs
džiaugėsi ir jos vyras, kuris paskutiniu metu aiškiai nuobodžiavo.
/.../ Žinoma, pasitaiko vyrų, kurie vis dėlto susiranda meilužę,
nepaisydami to, kad jų pačių žmonos neriasi iš kailio, norėdamos
įtikti."
Va, kokie gilūs ir
brandūs santykiai toje šeimoje. Viską pataisė minkštos sportinės
kelnės. Bet jei vyras sekioja paskui daugiau sportinių minkštų
kelnių, tai pagal knygą irgi nieko tokio - ji vyriškumui tą
atleidžia, o kartais susidaro įspūdis, kad net laiko tai jo
dalimi.
71 psl.: "Tačiau
yra moterų, kurios, kurdamos savo estetinį įvaizdį arba, kitaip
sakant, kurdamos atmosferą šeimoje, pakankamai neįvertina
papuošalų reikšmės. Esu sutikęs moterį, pavadinkim ją
Magdalina, - kuri yra puiki motina, šeimininkė. Ji mano, kad jai
nėra laiko kraipytis prieš veidroį. /.../ "Tegul tuo užsiima
jaunimas", - paprastai sako tokios moterys. Tad jų vyrai išeina
pas jaunesnes! Žinoma, ne visi vyrai tokie. Jei pasiseks, tai jis
liks ištikimas. Betgi ne kiekvienas vyras norės atsižadėti
vyriškumo, o tai būtinai teks padaryti, jei žmona niekuoment
nesistengs patikti."
35 psl. "Žmona
mano, kad geismas ją žemina ("tegul jis manęs geidžia"),
o jei jis vis dėlto atsiranda, ima panikuoti ir daro viską, kad tik
nuslėptų savo "gėdą" ("nejaugi aš prostitutė?").
Gundyti vyrą?! Tai juk negarbinga ir žema. Tad vyras išeina pas
kitą."
74 psl.: "Tačiau
gana dažnai moteris pasidaro vieną vienintelę šukuoseną arba
išvis išsiverčia be jos. /.../ Moteris pati savęs nemato, užtat
ją mato jos vyras. Gerai, jei tądien jis iš lovos išlipto
reikiama koja. /.../ Nei kūno apnuoginimas, nei drabužiai, nei
papuošalai netks pageidaujama rezultato, jei moteris tinkamai
nesusišukuos. Ir ne bet kaip, o tikrai gražiai. Jau kokį dešimtį
metų pažįstu vieną vaikų darželio auklėtoją. Ji dėvi
"uodegą" - gumele suima plaukus ties viršugalviu. Nė
karto nesu matęs jos kitaip susišukavusios. Ar tai iš viso galime
pavadinti šukuosena? Suprantu, pakanka vos keleto sekundžių, kad
gumele suimtum plaukus. /.../ sunku įsvaizduoti, kad jos rūpestingas
vyras žavisi ta dešimt metų nesikeičiančia "uodega".
Geriausiu atveju jis žmoną supranta, gailisi jos ir... nieko
nereikalauja. Esama ir tokios meilės formos: meilė - gailestis.
/.../ Jei vyrui tas pat, kad jo žmona pilka pėlytė, tai ar jis iš
tiesų vyras? Ar jo žmoną galėtume pavadinti tikra moterimi?
Jei vyras taip mane vertintų, tai tiek man jo ir tereikėtų...
Ar galima dar labiau
suprimityvinti seksualumo ir meilės suvokimą?
34 psl. "Taip
vadinamajai "dvasinei" arba "platoniškajai"
meilei būdingas neįsisąmonintas fizinis potraukis. Ji skiriasi nuo
pilnatviškos (fizinės-dvasinės) meilės tik tuo, kad vėl vienokių
ar kitokių priežasčių geidžiamas tikslas negali būti pasiektas.
So deep.
O žmogaus kūno?
46 psl. "Akivaizdus
šių dviejų sąvokų tarpusavio ryšys. Savo ruožtu kūno
apnuoginimas yra tiesiogiai susijęs su jo tobulinimu. Jei jūsų
raumenys neišvystyti, tai, aišku, savaime, į juos žvelgdami nei
jūs pats, nei artimieji nepajus malonumo. Jei kitas žmogus
neišgyvena teigiamų emocijų (o patiria neigiamas!), tuomet jokios
prasmės apsinuoginti. /.../ Taigi, šiuo atžvilgiu nudistais turėtų
būti tik tas nedaugelis laimingųjų, kurie neturi ko slėpti. /.../
Vaikai visuomet gali vaikštinėti pusplikiai, nes jie dar neturi
trūkumų"
40 psl. "Galbūt
jums pasidarys aiškiau, jei aprašysiu pirmąjį savo vizitą pas K.
Nė kiek neperdedu - tuomet mane ištiko šokas. Šeimininkas, kurį
pažinojau tik "frakuotą", išėjo pasitikti manęs...
pusnuogis. Ne, aišku, ne su glaudėmis. Jis vilkėjo gražius šortus
ir maškinėlius trumpomis rankovėmis, prasegtus ties kaklu ir
krūtine. Visiškai padori apranga, o kartu tiek apnuoginto kūno!
Niekada nejaučiau potraukio savo lyties atstovams (nors nesu
homoseksualizmo priešininkas - tarp jų irgi pasitaiko gerų
žmonių), bet apžėlusi krūtinė ir kojos, galingi bicepsai,
kaklas, švarios ir stiprios pėdos kiniškose šlepetėse (padas ir
du įstriži ruoželiai), - visa tai paliko manyje neišdildomą
įspūdį. /.../ Paskui įėjo žmona, irgi kaip ir jis pusnuogė -
tik pusę jos kūno dengė megzta palaidinė be rankovių ir
trumputis sijonėlis. Visa kita - kaklas, rankos, kone visos ilgos
kojos ir pėdos - liko apnuogintos. Paskui pamačiau vaikus - du
berniukus ir mergytę. Visi su šortukais ir sportiniais
marškinėliais. Tą pirmąjį kartą man tiesiog kvapą užgniaužė.
Net pasidarė negera, norėjosi kuo greičiau bėgti. Viešpatie,
šitiek kūno! Gyvo, nuogo, šaukiančio."
Veikale
yra dalių, kurios balansuoja ties seksualine prievarta.
132 psl.: "Jokiu
būdu nemosikuokite prieš savo žonos nosį dirbtiniu falu, jeigu
jai darosi bloga vien jį pamačius. Neprimetinėkite partneriui
tokių seksualinio gyvenimo formų, kurios jam atrgarios. Be abejo,
A. pasisekė: jo žmona pakankamai nekompleksuota ir mėgaujasi
seksualiniais žaidimais. Net jei pati nėra jų iniciatorė, tai
bent drąsiai eina vyro pėdomis. Bet būna ir puritonių moterų su
"nusistovėjusiomis pažiūromis". Beje, labai retai esti
šimtaprocentinių puritonių".
Knygoje autoriu porą
kartų pabrėžia, kad jis ne homoseksualus ir kokį jam sexy įspūdį
paliko kiti vyrai, kurie savo seksualumu pritraukė moterų.
71 psl.: "Vyrai
paprastai papuošalų nedėvi (nebent homoseksualistai)."
Toliau
eina kelios pastraipos apie "nehomoseksualistinius"
vyriškus papuošalus - žiedus ant pirštų, kryželius ant
krūtinės, auskarus.
Iš
šitos dalies garsiai juokiausi:
61 psl.: "Vyriško
seksualumo prigimtis esti visai kitokie, negu moteriško. Jis mažiau
krenta į akis, bet vis dėlto egzistuoja. /.../ Žinoma, daugelį jų
[moterų] jaudina bicepsai, apžėlusi krūtinė, ilgi smuikininko
pirštai. Bet aš nepervertinčiau kūniškų požymių. Moters
potraukis vyrui daugiau asmenybinio pobūdžio, nors, jis,
pakartosiu, negali būti atskirtas nuo fizinio. Moteriai kūnas
svarbu, bet ne tiek, kaip moters kūnas vyrui.
Yra skyrius pavadinimu "Seksualiniai
žaidimai, arba netradicinis seksas". Turbo nuviliantis :'(
Antra knygos dalis yra apie pornografiją.
119 psl.: "Esame diletantiškų,
visiškai vulgarių pornofilmų, kuriuose pilna prievartos, žiaurumo;
tai liudija, kad jo kūrėjai neturi skonio ir nėra profesionalai."
Sveki, aš profesionalus porno kūrėjas - mano filmai skoningi ir be žiaurumo.
Palieku Jus su šiuo
knygos perliuku ir iki rytojaus:
58 psl. "O dėl muzikinio fono, seksualia laikoma greita ir ritminga muzika. Beje, ne tik šiuolaikinė, o ir klasikinė muzika geba "pažadinti instinktus". Paminėsiu garsųjį Moriso Ravelio "Bolero"."
Toliau mano lievų knygų lentynėle - knygiūkštė apie horoskopus. Jei turite minčių - pasiūlykite komentaruose.
Prie "kas gero šitoje knygoje' prisiminiau šiandien skaitytą straipsnį apie knygą: http://www.theguardian.com/books/2014/feb/12/perv-sexual-deviant-jesse-bering-review
AtsakytiPanaikintiMan rodos, čia iš kategorijos "kill it with fire".
AtsakytiPanaikintiO kodėl tu tokią nesąmonę skaitei...? čia vietoj anekdotų ar kaip? Mane tai labiausiai prajuokino ta vieta, kur jį šokiruoja žmonės su šortais ir marškinėliais :D Požiuris panašesnis į 1495, o ne 1995 m :D...
AtsakytiPanaikintiTrūksta protingų, įdomių merginų, kurias domintų seksas, bet netrūksta jo trokštančių nemokšų, kvailelių ir siaurų pažiūrų merginų.
AtsakytiPanaikintiPats palikęs tokį komentarą protu labai nežibi.
Panaikinti"Veikale yra dalių, kurios balansuoja ties seksualine prievarta."
AtsakytiPanaikintiTen buvo kažkur seksualinė prievarta pacituotoje vietoje?
Taip, buvo.
PanaikintiJei jos nepamatėte, tai net nežinau ką jums ir pasakyti. Arba esate labai laimingas ir su tokiu dalyku tiek nesusidūręs, kad jo net nepastebite, arba labai nelaimingas ir pats taip elgiatės net nesuvokdamas.
Enorca, ne apie jūsų skaitomas knygas ;), bet pasitaikius progai noriu paklaust kaip žiūrit į ee... biologiją gal?
AtsakytiPanaikintiDažnai pastebiu (ir kartais čia man susidaro toks įspūdis) norint pasakyti, kad vyras == moteris bet kuriuo atveju.
Bet tarkim jų sėkmingo dauginimosi strategijos skiriasi iš esmės, tuo pačiu skiriasi ir seksualinis elgesys. Išliko palikuoniai tų moterų, kurios poruodavosi su stipriausiais (gudriausiais ir t.t.) patinais. Moteriai buvo svarbiausia suvilioti vieną-du-tris geriausius patinus ir rūpintis jų palikuonimis, nes ji negali turėti daug palikuonių. Silpnų patinų vaikai mirdavo nuo ligų, bado ir pan.
Vyrams teisingiausia strategija buvo palikti kuo daugiau palikuonių - netgi labiausiai besirūpinant vienu vaiku, jo išgyvenimo tikimybė mažesnė, negu šimto prastai aprūpinamų.
Taigi pas mus gerokai skiriasi seksualinis elgesys, nes MES ESAM SKIRTINGI. Vyrai instinktyviai žino, kad kuo daugiau merginų, tuo geriau, nes merginos yra absoliutus gėris!
Taigi klausimas - ką dabar daryt? :)
Kvepia tikėjimu, kurios pavadinimas "biologija". O jei dar ir elgiamasi (ir argumentuojama elgsena) pagal šią "biologiją", tai jau visa religija. Lyčių elgsena turi skirtumų, bet kas čia parašyta ir argumentai pateikti, tai kelia apmaudą, prasilenkimas su biologija.
PanaikintiAha, reiškia beveik visi vyrai yra labai religingi. Bet būtų labai įdomu išgirsti jūsiškę lyčių skirtumų versiją būtent šiuo, seksualinių partnerių pasirinkimo aspektu.
PanaikintiLOL WHAT
PanaikintiVisko neskaičiau (neturiu laiko), bet ką nugriebiau - super! Džiaugiuosi, gėriuosi ir didžiuojuosi, kad LT yra tokių sąmoningų, šmaikščių žmonių kaip Jūs, ir dar nepatingite savo mintimis pasidalinti. Sėkmės ir toliau!
AtsakytiPanaikintitos nuotaikingos knygelės išmintis ne tokia ir persenusi, kaip norėtųsi:
AtsakytiPanaikintihttp://damn.com/p/this-is-what-everyday-sexism-feels-like-to-a-man-must-watch/
Herojės ir mano vardai-grynas sutapimas.
AtsakytiPanaikintiTu nuostabi :)
AtsakytiPanaikintiBolero isikėliau tarp žymų, vdrug prireiks...
Ir, pasinaudodamas tavo straipsniu apie disglove sugebėjau padėti pusei kolegių suabejoti vestuvinio žiedo nauda.