Puslapiai

2016 m. sausio 8 d., penktadienis

Pamestos knygos


Pamečiau bibliotekos knygą.
Thomas S. Kuhn "Mokslo revoliucijų struktūra".
Bibliotekininkė sako arba parnešti tokią pat arba nupirkti ką nors panašaus. Aš pagalvojau, kad geriau nesileisiu į diskusiją "ar gali kažkas būti panašu į Kuhn'ą?" ir dabar ieškau tos knygos leidimo.
Gražaus.
Lietuviškai.
Sumokėsiu.

Arba kažko panašaus, kad bibliotekai atrodytų, jog čia panašu.

PS, jeigu nežinote kas toks yra Kuhn'as tai apie jį dar sužinosite arba 11-12 klasėje arba bet kokio universiteto bet kokios specialybės pirmuose kursuose. Visgi, jei turite įtarimą, kad niekas jums apie jį nepapasakos, tai čia žmogus, kuris sugalvojo kai kuriems žmonėms ir taip savaime suprantamą dalyką, jog mosklas nesivysto tiesiškai, o šuoliais. Prieš šuolį mokslas ima stagnuoti t.y. esančios mokslo tiesos pasiekia savo maksimumą ir jau paaiškino viską ką tik galėjo. Tuomet ima kauptis visokie keisti dalykai, kurių paaiškinti neišeina, ir BAC, dažniausiai gana panašiu metu skirtingose vietose, randami nauji paaiškinimai, kurį laiką mokslas vystosi labai greitai, bet vėliau vėl ima stagnuoti, vėl kyla krizė, vėl randasi nauji modeliai ir taip, teoriškai, iki begalybės. Kiekvienas naujas mokslo atgimimas pasiekia daugiau, nei prieš jį buvęs, kiekvienas gali paaiškinti ką aiškino prieš tai buvęs mokslas. Taip pat trumpėja laikas kiekvienam paradigminiam poslinkiui, nes nereikia išradinėti iš naujo tų gerų dalykų (pagal naują mokslą), kurį jau buvo išradę prieš jį buvę mokslai.
Kuhn'as yra malonus skaitinys įvadui į mokymąsį ir pabėgimą nuo ugdymo, kurį atlieka bendrojo lavinimo mokyklos (jos remiasi pedagogika, t.y. aiškiai apibrėžtais dalykais, kuriuos autoritetai nusprendė, jog reikia žinoti ir jau esančių talentų ir žinių ugdymų, o ne naujų formavimu. Bendrai, vienas iš laiptelių padedančių nužengti nuo kiekybinio mokymosi prie kokybinio ir neliūdėti, jog pirmuose kursuose jausiesi mokantis mažiau, nei pirmoje klasėje, džiaugtis, kad ką jau išmokai, tą išmokai ir tuo gali naudotis, nebūtina visko išmesti iš galvos. Ne buitine prasme, tiems, kurie neturi savų minčių apie mokslą, kaip dalyką apskritai, Kuhn'as gali būti labai įdomus padėti suprasti, o kas gi tas mokslas per dalykas yr?.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą