Puslapiai

2014 m. sausio 23 d., ketvirtadienis

Socialus marketingas su kavos dėme

Šiandien įsijungiu facebook'ą. O ten kažkokia erzelionė, nes kažkoks daiktas, "Socialus marketingas" (o tai būna ir nesocialus? antisocialus?) trynė po savo darbo paieškos skelbimu jiems nepatikusius komentarus ir be šiknalaižysčių pusiau mandagiai pasakė "šiu, mums tokių kaip tu nereikia, tu aiškiai nepagauni mūsų bajerio".

Tai sakau, parašysiu blogo įrašą, bo neturiu nieko bendro nė su viena puse, galiu pateikti savo visiškai subjektyvią, niekam neįdomią nuomonę ir apsimesti, kad kažkuom užsiimu tam, kad atidėčiau mokymąsi... socialinės medicinos egzaminu *badum tish*.

O tas žmogus, kurio komentarus trynė, viską pradėjo sušukdamas:

(Paleiskit krakeną!)

Na, jis taip nesušuko. Čia aš perdedu ir meluoju. 

Tiesiog pradėjo komentuoti, dar jo draugai padėjo jį ginti ir prasidėjo mažutė niekuo neišsiskirianti kasdienė socialinių tinklų drama paremta emocijomis, o ne logika.

Šioje dramoje "Socialus marketingas", galėjo tik ŠMAUKŠT ir taip viską pasukti, kad bet kas skaitantis iš šono pasakytų "wow. These guys are cool. I want them to work for me."*

Bet išėjo, kaip išėjo, o išėjo, kad kai pradėjo trinti visiškai įprastus socialiniui tinklui komentarus, kaip trolinimą ar nesusijusius su tema, tai pasirodė nelabai.. socialūs.
Taigi, pabaigoje, taip gavosi, kad žiūrint iš šono buvo "oh, wow. I like that girl whose comments were deleted. Maybe I could hire her?". **

Su internetinių komentarų trynimu, baninimu ir panašiai taip jau yra - arba trini ir džiaugiesi, arba netrini ir nesidžiaugi. Negali trinti ir liūdėti ar netrinti ir liūdėti. Kaip kad negali būti "truputi nėščia".


(Čia parašyta: "Žinau, ištrinsiu visus savo komentarus. Tada jie negalės įrodyta, kad aš neteisus"
 Jis kietas. Kažką sau įrodė. Kažkas bandė kažką įrodyti jam, galvodami, kad tai jis kažką jiems, o ne sau, įrodinėjo. O galbūt jis nuleido protingus žmones iki savo lygio, kuriame jau žinojo kaip ginčytis (tiesiog turėjo daugiau patirties), ir net jei jie būtų "laimėję", tai vistiek jis stipresnis, nes privertė juos žaisti pagal jo taisykles. Jeigu jis būtų laimėjęs, tai irgi savaime suprantama. Jis kietas ir teisus. Tą sakė ir nuo pat pradžių. Čia jo pasaulis. Jo taisyklės. Mes galime iš tokių žmonių elgesio juoktis, bet jie juokiasi iš mūsų ir be mūsų elgesio, tad nereikia džiaugtis pajuoka, kaip kažkuo originaliu.)

Bet net šitas "Socialinio marketingo" apsižioplinimas ar šaunus sugudravimas (čia jau priklauso tik nuo, kaip Jūs patys pažiūrėsite į visą tai) yra menkutis, palyginus su tikromis internetinėmis dramomis ir trolinimais.
Ir man asmeniškai daug įdomesnis pasirodė tas darbo skelbimas, kuris viską pradėjo, nes tokių skelbimų kasdien nematau, o tuos, kur matau, tai būna arba vieno sakinio arba tokios paklodės, kad turi pirštu sekti, kurioje vietoje skaitai ir beskaitydamas imi galvoti, ar čia vis dar tą patį skaitai ir kodėl reikalavimuose yra punktas apie programavimą fortranu ir mokėjimą šaudyti iš lanko. Užsimerkus. Žemyn galva.

Štai tas skelbimas:

 Turėjau jį prinscreen'int nes neradau kaip užsisaugoti, tai dėl to kamputyje yra tas iksas-rodyklės. Jis paimtas iš čia - oficialaus "Socialaus marketingo blogo", kuriame dar yra ir princscreen'as to pokalbio (turiu nuvilti, jis nėra toks dramatiškas, kaip aš jį aprašiau), ir ten tiesiog aprašyta kas nutiko, bet gilesnės analizės ar tvirtos pozicijos nėra.

O tai kas yra tas junior designer - jaunesnysis dizaineris?

Asmeniškai aš tokio darbo nesu dirbusi, bet paišydama kažkaip tyčia, netyčia susirandu draugų, kurie yra tokį darbą dirbę, tai toliau aprašysiu taip, kaip jie man patys pasakoja ką veikia (ar ką samdo, kai ieško tokio žmogaus).

Nuo šito darbo gali pradėti. Nuo kažko gi reikia pradėti?

Dažniausiai junior dizaineriais būna nulį darbo patirties turintys asmenys. Ar tik kelis mėn, metus (net nebūtinai susijusio su dizainu). Jei turi daugiau kaip tris metus darbo patirties, tai jau kažkaip nebelabai esi junior. Dažnai ir išsilavinimo nereikia - užtenka atsiųsti savo darbų darbdaviui, o jis pats nuspręs ar jam tinka ar netinka. Jis moka pinigus, jis užsako muziką.

Jaunesnysis dizaineris dirba su vyresniojo dizainerio priežiūra. Iš esmės ne su priežiūra, bet kaip pašikniukas - atlieka visokius jo paskirtus darbus savarankiškai. Gauna ir mažyčių užduočių, be priežiūros, bet nesvarbių - tokių, kur nėra prasmės leisti pinigus ant seno vilko dizainerio (ar firma turi lėšų samdyti patyrusį dizainerį tik ten, kur junior jau būtų kažkaip lieva) - pvz.: padaryti kažkokį mikropointinį banerį, lankstinuką ir panašiai. O kartais, kai nepasiseka, atlieka iš viso tik juodą darbą - pavyzdžiui turi vieną raudoną spalvą pakeisti visur į kitą raudoną. Tada firma juo gali kaip tik maivytis - darbui, kurį gali atlikti bet kuris grafinių programų pradmenis turintis žmogus, jie turi net DIZAINERĮ. Va kokie jie krūti. Ir dar jis turi apple. Ir hipsteris. Ir moka groti fleita.
Aišku, kol kas turi tik junior. Bet ateityje gal turės ir senior (jei jį užsiaugins iš šio, ar turės pakankamai pinigų nusipirkti jo sielai).

(nuotrauka iš internetų. Būdamas junior designer gali mėgautis tuom, kad tavo darbo vieta ar paties išvaizda gali rūpėti darbdaviui labiau, nei tavo realiai atliekamo darbo kokybė. O atrodyti protingu ir gabiu lengviau, nei tokiu būti. O kartais, tiek tiek ir tereikia. Jei dar moka ne kažką, tai kam čia kažką ir stengtis... blogiausiu atveju bus galima sužaisti korta "čia menas".)

Tai vat galima šitą darbo skelbimą pasinagrinėti dar atidžiau:

Esi kruopštus? Tai tikriausiai bus daug tos dalies, kur reikia keisti spalvas, stumdyti tekstus ir panašiai. Gal net bus toleruojamas darbas pagal principą - "padarysiu daug daug variantų, o tada išrinksime geriausią visi drauge".
Moki dirbti Adobe ir Photoshop? Aiškiai nurodytos programos, kuriomis reikės dirbti. Greičiausiai darbovietė turi tik jų licenzijas ir kitomis galbūt nieko net neprašys ar patikės pasakymu "tai jo jo, moku dirbti". Nu ir tikrai moki - copy paste ar sluoksniai visur pagal tą patį principą veikia. Junior gi tu. JUNIOR.

Nemėgsti monotonijos? Greičiausiai firma dirba prie mažų, greitai besikeičiančių projektėlių. Vieną dieną keisi pandos spalvas, kitą dieną maketuosi eifelio bokštą. Labai neišgarsėsi, kalnų nenuversi, bet tuo pačiu tavo klaidos ir nesąmonės galbūt pasimes ir nuskęs greitai besikeičiančiame šiuolaikinio gyvenimo sukūryje...
O, bet tačiau, ten yra dar vienas sakinys:

Žinai, kad tvarkingas stalas = tvarkinga galva? 

Va čia va visas šuo pakastas šitame skelbime. Jiems reikia ne tik dizainerio pašikniuko.
Jiems reikia apskritai pašikniuko. Stebiuosi, kad šitas punktas sugeneravo tiek nedaug dramos. Nes čia tiesiog aukso dramos kasykla. Įdėkit angliškai į TUMBLR'ą. Užrodyite "socialinio teisingumo kovotojams". Duokite mėnesį-du inkubacijai. 70 000 share ir "kill it with fire"*** garantuoti. Dar, nuėmus moteriškas galūnes skliausteliuose, o šuniuko nuotrauką, pakeitus į liūdną šuniuką su pavadėliu, skelbimo kūrėjas galėtų su pasimėgavimu dainuoti šią dainą.


Turėkite omenyje, kad ieškomas junior dizaineris, o ne dizaineris (turėti tik junior, be senior būtų ganėtinai beprasmiška. Tai kaip turėti tik chirurgo padėjėją operacijoms, be pačio chirurgo (nebent firmą yra labai mažytė)). Taigi, skelbimo dizainas yra the best, that they can do. Nes jis skirtas kitiems dizaineriams - jie analizuos pirmiausia ne tai, kas parašyta, o kaip parašyta - tai yra dizainą (kaip kad chirurgas vertina kito chirurgo darbą pagal chirurginius, o ne terapeutinis kriterijus).

Taigi, turime ganėtinai netvarkingą skelbimą (net su netikra kavos dėme, kad būtų akcentas ne tiems, kurie neturi išsilavinimo, nes kavos dėmės ant daiktų čia hispteriškiausias netvarkos atributas) ir ieškomas dizaineris su tvarkingu stalu ir galva.

Vadinasi dirbsi du darbus:

1) Dizainerio. Junior. Bet vistiek dizainerio.

2) Savo stalo tvarkytojo (kiekvienas žmogaus savo darbo vietoje palaiko jam reikalingą tvarką. Reikalavimas palaikyti tam tikrą tvarkos/netvarkos lygį visada yra papildomas darbas. Kaip kad pvz.: įsidarbintumėte sandėlininku, o darbdavys pasakytų, kad sandėlyje turėsite sėdėti apsirengęs bitute. Greičiausiai norėsite kažkokio priedo už šį mažą fetishą. Piniginio ar natūrinio (pvz.: bitutės naktį gi miega)). Šiuo atveju labai tikėtina, kad tvarkyti gali tekti ne tik savo, bet ir senior dizainerio darbo vietą. Ar pašluoti. Ar susiplauti puodukus. Jeigu firmoje tvarka būtų savaime suprantams dalykas, tai skelbimas pats šaukšte šauktų "Jei tu netvarkingas, net negalvok pas mus dirbti", o dabar jis sako "Ė, tu gal tvarkingas? Ateik čia.". Nu gal įsivaizduojate - vietoj kavos puodelio būtų koks brėžinys, nuotraukos būtų sudėtos tvarkingai viena šalia kitos (skirtųsi ir kas jose pavaizduota), o gal net būtų pridėta pagal kažkokias tai taisykles sudėtų kitų grafinių elementų, kuriuos pamatęs kiekvienas dėliojantis pieštukus pagal spalvą ir ilgį pasakytų "va šitie tai supranta, kas yra normalu".

Galbūt po tuo slepiasi tik tai, kad firma neturi lėšų reikalų tvarkytojui/operatoriui/asistentui ar dar kaip būtų ji pavadinus - tai žmogus, kurio darbas iš esmės yra dirbti visą tą smulkmę, kuria užsiimantys likę darbuotojai švaistys savo brangų laiką ar jėgas. Taigi, nusamdai žmogų, kuris jį dirba - nešioja popierius, pilsto kavą, dėlioja sąvaržėles, pasakoja anekdotus, kilnoja žaliuzes, kai šviečia saulė ir t.t. Yra žmonių, kurie mėgsta tokį darbą ir, nors ne visada tai atseina pigiai, bet galų gale atsiperka. Nes jam tos pačios kavos išvirimas nėra tik kažkoks papildomas veiksmas, kurį reikia atlikti (ar dar siaubingiau, jį reikia atlikti dėl kažkokių povandeninių bendravimo srovių kaip hierarchinės struktūros išraišką (pvz.: moterys turi virti vyrams, pavaldiniai viršininkams it t.t.)) ir jis į jį žiūri rimtai ir su atsakomybe.

Mano nuomone, šitas skelbimas tuo pačiu yra arba įspėjimas, kad tokio žmogaus/-ių firmoje greičiausiai nėra . Arba kaip tik - vilionė, kad galėsi būti pusiau toks, pusiau toks. Ir heh, gi vis tiek dirbsi aštuonias valandas, o trys valandos kasdien tvarkyti savo stalą savaime suprantamas dalykas, tiesa? Juk yra akcentas, kad tai jiems svarbu.
Smailikas gale tik patvirtina šitą darbo santykių flirtą, kad viskas priklausys daugiau nuo konkretaus žmogaus ir situacijos, nei iš anksto apibrėžtų taisyklių.

O gal net turėsi dirbti ir trečią darbą:
3) Turėti tvarkingą galvą. Kas yra labai keistas apibrėžimas ir greičiausiai šifruojasi "žinai, pas mus su planavimu betvarkė, mes nežinom ką daro mūsų darbuotojai, ta prasme iš ryto sakom, kad mylim žirafas, o iš vakaro siuvamės iš žirafos kailinius, tai va... nedaryk taip, ok? Būk geras, nedaryk :'( ". Tai dar nuolatos turėsi galvoti, ar pvz.: aptemptos oranžinės kelnės čia gerai šitam darbe, ar ne. Ar tai, kad ant palangės pasidėsi kaktusą čia tiks, ar netiks. Ir niekas neatsakys, bet apkaltins, jei užklius. (O ar apdovanos, jei išeis į gerą, tai nežinia).



Taigi, ne tik keisi spalvas, bet greičiausiai dar ir virsi kavą, nešiosi popierius, važiosi produktus mašina ir t.t. ir panašiai. Puikus darbas, jeigu esi pradedantis dizaineris, kuris gal nelabai nori būti dizaineriu, bet gal nori, pats nežinai, kažką lyg moki, lyg nemoki ir OMG - reklamoje šuo su pripiešta kepuryte, o skelbimas baigiasi smailiku. Tu gi irgi viską visada baigi smailikais. TOTALIAI ČIA NORI DIRBTI . Ir dar "neišnaudoto" pridėta. Jau myli šitą vietą. Ji tave įvertins. Ne taip, kaip ta kita, kur neleido "išsinaudoti".

O jei nepriims tai parašysi 500 piktų postų facebook'e >:/ Prie ko prisikabinti, tai jau rasi. Turi daug "neišnaudoto kūrybinio potencialo" :) ...

* Lietuviškai "oho, šitie vyrukai kieti. Noriu juos samdyti"
** Lietuviškai "oho, man patinka ta mergina, kurios komentarus ištrynė. Gal galiu ją samdyti?"
*** Lietuviškai "share" - dalintis, "kill it with fire" - pažodžiui "nužudykite su ugnimi". Posakis, kai nori pasakyti, kad kažką nori greitai ir visiems matomai pašalinti/sunaikinti.

11 komentarų:

  1. Oho kokia interpretacija! Negalėjau nepagalvoti apie šitą: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/06/what-the-author-meant.jpg

    Man, kaip gramatikos ir kalbos kultūros nacei labiausiai tame skelbime nepatiko žodis "Junior" :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Labai geras paveikslėlis.
      Veikia visur ir visada.
      Tiek man analizuojant tą darbo skelbimą, tiek laukiant o kaip žmonės supras tai, ką aš parašiau apie tai, kaip surpatau skelbimą.

      Panaikinti
    2. LOL, praleidau kablelį sakinyje apie gramatiką :D (Beje, tie neseniai atsiradę tikrinimai, ar aš ne robotas, labai erzina :( ).

      Panaikinti
    3. Jeigu esi robotas ir suvesi savo roboto identifikacinį kodą, atsidursi šio blogo versijoje skirtoje robotams. Ten visos įdomybės.

      Panaikinti
    4. Deja dėl neuroschemų gedimo kodas išsitrynė iš atminties. Teks apsimesti žmogum :(

      Panaikinti
  2. Kai pamačiau tą diskusiją, ir tą „tvarkingą stalą“ - tai iš karto pirmiausia prisimenu, berods A. Einstein, mintį: Tvarkingas rašomasis stalas - ligotos sąmonės požymis.
    Ir visa ta diskusija, žiūrint iš šalies, man tad tai ir patvirtino.

    O galvojant apie tuos junior'o darbus ir tvarkingo stalo poreikis, tikėtina, reiškia ne ką kitą, kaip savos darbo vietos neturėjimą, ir gal kartais leis padirbėti prie nejunior'ui skirto Apple'o, bet padirbėjęs, šiukštu, turėsi palikt tvarkingą darbo vietą.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Bet tai kai giliai kapstai - kai tuo tarpu tas skelbimas toks paviršutiniškas. Išeina toks įdomus apsakymėlis. Galima ir komiksą sukurti apie visa tai.

    AtsakytiPanaikinti
  4. DARBAS INTERNETU NAMUOSE, KAIP UŽDIRBTI INTERNETE, AGN
    Tik 5 min per dieną, $1000 per savaitę, nemokama registracija.
    www.onlinedarbas.blogspot.co.uk
    Facebook: www.facebook.com/onlinedarbas

    AtsakytiPanaikinti
  5. Man tai įdomu ir socialus marketingas, seo bet ir visa internetinė rinkodara..

    AtsakytiPanaikinti
  6. Tai faktas, kad marketingas turi būti arba socialus arba socialinis :) O geriausiai, kai dar ir atsakingas ir niekam nekenkia, tik reklamuoja prekę :) rinkodara.net

    AtsakytiPanaikinti
  7. Manau jog geriausia skaitmeninė marketingo dalis yra seo, seo paslaugos labai aktualios 2023 metais

    AtsakytiPanaikinti